U slučaju puknuća cijevi da li sam dužan platiti kompletan račun za vodu?

Da, ako se puknuće desilo poslije Vašeg vodomjera. Sva registrirana potrošnja na vodomjeru bez obzira kako je utrošena (iscurila  zbog neispravne instalacije, puštanja vodokotlića i sl.), mora se platiti.

Da li moram platiti vodu koja iscuri u Vašem šahtu kod vodomjera?

Da, ako voda curi poslije vodomjera. U slučaju da propušta spoj prije vodomjera ta Vam se količina vode ne zaračunava. Bez obzira da li curi prije ili poslije vodomjera molimo Vas da takve kvarove prijavite našoj dežurnoj službi jer je to u našem i vašem interesu.

Tko je dužan zaštiti vodomjer od smrzavanja?

 

Dolaskom zimskih uvjeta (zbog predviđenih niskih temperatura) potrebno je  zaštititi vodomjerno okno od smrzavanja. Internu vodovodnu instalaciju te vodomjer u vodomjernom oknu, potrebno je zaštititi kako da bi se spriječio gubitak vode i nepotrebni dodatni troškovi. Zidove i poklopac vodomjernog okna potrebno je zaštititi postavljanjem izolacijskog materijala, poput stiropora, stirodura, ili vreću napunjenu

 

rastresitim izolacijskim materijalom postaviti u vodomjerno okno. Takav način osigurava kvalitetnu zaštitu od smrzavanja i omogućuje nesmetano očitanja vodomjera. Nije preporučljivo zamatati vodomjere krpama, kamenom vunom ili sličnim materijalima koji upijaju vodu jer mogu samo pogoršati situaciju

 smrzavanje001 smrzavanje002 .

 

Da li je  voda ispravna za piće?

 

Da. Mi redovno kontroliramo i provjeravamo stanje i kvalitetu vode na kemijske spojeve i bakteriološku ispravnost. U slučaju neispravnosti vode biti ćete na vrijeme obavješteni preko sredstava javnog informiranja i naših internet stranica.

Zašto je voda ponekad bijela?

Pojava bijele vode posljedica je otapanja sitnih mikroskopskih zračnih mjehurića u vodi koji nastaju u cijevima zbog visokog tlaka. Nakon nekoliko trenutaka, oslobađanjem mjehurića, voda postaje bistra te se  nakon par minuta potpuno izbistri.

To  je prirodna fizikalna pojava i nije posljedica prisutnosti klora u vodi za piće.

Svatko može jednostavnim pokusom provjeriti da li je razlog bijeloj vodi otopljeni zrak:

1.  U čistu staklenu čašu ulijte „bijelu“ vodu iz slavine.

2. Nakon nekoliko sekundi ćete primijetiti kako se voda bistri od dna prema vrhu  dok se svi mjehurići zraka  ne oslobode na površini.

 

„Bijela“ voda ne utječe na zdravlje i zdravstveno je ispravna.

 

Zašto se u vodi ponekad osjeti miris klora?

Za sprječavanje razvoja mikroorganizama u vodi koristi se otopina klornog preparata natrijevog hipoklorita. Nakon dezinfekcije dio klora iz otopine potroši se na reakciju s organskim in neorganskim tvarima u vodi. a preostali dio osteje kao slobodni rezidual klora dokazuje uspješnost postupka dezinfekcije, a to možemo osjetiti mirisom.

Kakve tvrdoće je voda?

Voda je dobro otapalo i stoga u prirodnoj vodi uvijek ima otopljenih tvari. Vrsta i količina otopljenih mineralnih tvari ovisi o kemijskom sastavu tla i njegovim geofizikalnim osobinama.
Voda je tvrđa ili mekša u najvećoj mjeri ovisno o sadržaju iona karbonata i hidrogenkarbonata koji se povezuju s ionima kalcijevih  i magnezijevih soli.
Ukupna tvrdoća vode uključuje karbonatnu i nekarbonatnu tvrdoću, odnosno sve kalcijeve i magnezijeve soli koje su vezane na karbonate, hidrogenkarbonate, sulfate, kloride, nitrate i silikate.  Izražena je najčešće u njemačkim stupnjevima °nj ili °dH  prema sljedećoj procjeni: 
•                     vrlo meka voda:             < 4 °dH
•                     meka voda:                  4 -  8 °dH
•                     srednje tvrda voda:    9 - 18 °dH
•                     tvrda voda:                 18 -25 °dH
•                     vrlo tvrda voda:             > 25 °dH 
Voda na području grada Pula je srednje tvrda voda.

Zašto se u bojleru ili slavini pojavljuje kamenac?

Kod zagrijavanja vode, izlučuju se mineralne tvari kao vodeni kamenac, što je najizraženije na dnu posude kao bijeli talog prilikom prokuhavanja i na grijačima kućnih aparata (npr.bojleri za toplu vodu) te na cijevima kućne instalacije.
Promjenom tlaka u sustavu može doći do ljuštenja vodenog kamenca sa stjenka cijevi ili grijača, što potrošač primijeti na mrežici slavine kao pijesak ili ljuskice.

Da li je pojava smeđe ili crvenkaste vode na slavini opasna?

Smeđe crveno obojenje vode je česta pojava u jutro ili nakon dužeg mirovanja vode u cijevima.  Pocinčane željezne cijevi s vremenom oksidiraju i nastaje rđa, čije sitne čestice vodu oboje u prljavo smeđe-crvenu, što nije opasno za zdravlje. Preporuka potrošačima: isprati vlastiti cjevovod na slavini 5-10 min.

Ukoliko potrošač nije siguran o kvaliteti vode ili duže vrijeme teče prljava voda usprkos ispiranju vlastitog cjevovoda, može nazvati Dispečerski centar broj: 052 529 972 i pojasniti primjedbu te ostaviti svoje podatke. U najkraćem mogućem vremenu javiti će mu se djelatnici Vodovoda, koji će uzeti kontrolni uzorak vode na vodomjeru.

Zbog čega propušta sigurnosni ventil na internoj vodovodnoj instalaciji nakon zamjene vodomjera.?

Vodovod Pula d.o.o. kao isporučitelj vodnih usluga, u cilju smanjenja gubitaka vode i osiguranju kvalitetne i zdravstveno ispravne vode za piće, koristi što preciznije mjerne uređaje koji udovoljavaju zahtjevima postojećih standarda i zakonskih regulativa, te koji sa već ugrađenim uređajem za zaštitu od povratnog toka onemogućavaju prodor vode iz internih vodovodnih instalacija u javni vodoopskrbni sustav, a sve u cilju zaštite ostalih korisnika vodnih usluga od eventualnih posljedica koje bi mogle utjecati na kvalitetu vodoopskrbe.


Zbog hidrauličkih udara koji nastaju otvaranjem i zatvaranjem slavina, kao i zagrijavanjem vode u bojlerima, na internim vodovodnim instalacijama dolazi do povećanja tlaka.


Dok nije bila ugrađena zaštita od povratnog toka vode tlak se kompenzirao u javnom vodoopskrbnom sustavu, a sada dovodi do propuštanja sigurnosnog ventila, koja je zapravo njegova osnovna namjena. Kako bi se spriječilo propuštanje sigurnosnih ventila, preporučamo ugradnju kompenzacijske posude na internu vodovodnu instalaciju.  

Zašto Vodovod nakon primjedbe potrošača o kvaliteti vode uzme kontrolni uzorak na vodomjeru, a ne na kućnoj instalaciji, gdje je utvrđena nepravilnost?

Prema Zakonu o vodi za ljudsku potrošnju, NN 56/13 i Ugovoru između isporučitelja vode i potrošača odgovornost za kvalitetu vode snosi Vodovod do mjesta preuzimanja- vodomjera. Od tu dalje vlasnik je odgovoran za internu instalaciju

 

 uzorak

Mogući uzroci utjecaja na kvalitetu vode iz unutarnje vodoopskrbne mreže vlasnika instalacija:


• nezaštićena vodovodna instalacija omogućuje temperaturne razlike- kod visokih vanjskih temperatura može doći do pregrijavanja vode ili kod niskih temperatura može doći do zamrzavanja i oštećenja instalacije, što omogućuje prodor i razvoj mikroorganizama;


• neispravnost sigurnosnih ventila na bojlerima, neispravnost ostale opreme i instalacije može povratnim tokom prouzročiti mikrobiološko onečišćenje ili obojenje vode te pojavu kamenca u vodi;


• predimenzioniranost instalacije, duže nekorištenje vode i mala izmjena vode mogu ugroziti zdravstvenu ispravnost vode razvojem mikroorganizama.

 

Kontakt

Vodovod Pula d.o.o.
za javnu vodoopskrbu

Radićeva 9, 52100 Pula
Tel:   +385(0)52/529-900
Fax:  +385(0)52/211-554
e-mail:
protokol@vodovod-pula.hr

OIB:   19798348108

Plaćanje iz inozemstva

Multivalutni račun:
2360000-1101648212
IBAN: HR3123600001101648212
SWIFT: ZABAHR2X

 

Plaćanje računa

Poštovani korisnici!

Plaćajte račune u FINA-i bez troškova naknade.

Radno vrijeme

Reklamacije: radnim danom
(pon-pet): 08:00 - 13:00 sati
Telefon: 052/529-948

 

Referent za priključke:
(pon-uto-čet-pet):
08:00 - 10:00 sati